Silniki o dużej awaryjności

Zanim wybierzesz samochód sprawdź czy silnik wart jest ryzyka

Silniki podwyższonego ryzyka – co to znaczy?

Błędy konstrukcyjne zdarzają się nawet największym producentom… Poniżej lista silników z którymi należy uważać dokonując wyboru samochodu używanego.

Awaryjne silniki benzynowe

0.6 / 0.7 Turbo – Smart

– niska trwałość
– wraz z przebiegiem rośnie zapotrzebowanie na olej
– wypalające się zawory, kłopoty z rozrządem i turbiną

Okres występowania problemów: 1998 – 2002 (0.6), 2002 – 2007 (0.7).

1.4 TSI – koncern Volkswagena

Silnik 1.4 TSI Twincharger

160 KM
– łańcuch rozrządu rozciąga się, problemy są też z napinaczem łańcucha,
– wypalanie i pękanie środkowych tłoków,
122 KM
– jak wyżej problemy z łańcuchem.

W silnikach 1.4 TSI pojawiają się także problemy z układem wtryskowym i awarie sprzęgła magnetycznego kompresora.

Okres występowania problemów: od 2006 roku.

1.6 HTP – BMW/PSA

– rozciągającym się łańcuch rozrządu (do 2009 roku)
– turbosprężarka
– pękający kolektor wydechowy

W 2011 r. przeprowadzono modernizację która rozwiązuje większość problemów.

Okres występowania problemów: 2006 – 2011.

Awaryjne silniki diesla

Silnik 1.5 dCi – grupa Renault

– możliwość obrócenia się panewek korbowodowych, awaria najczęściej pojawia się przy przebiegu ok. 150 tys. km

Okres występowania problemów: od 2001 do 2009 roku, później silnik został poprawiony!

1.9 dCi – grupa Renault

– rozciągającym się łańcuch rozrządu
– turbosprężarka
– możliwością obrócenia się panewek korbowodowych,
– awarie układu wtryskowego

Okres produkcji: 1999 – 2009, później silnik został poprawiony.

2.0 TDI – Volkswagen

– kłopoty z pękającymi głowicami, osiadające głowice,
– awarie pompy oleju, pompowtryskiwaczy,
– napędu rozrządu (przedwcześnie zużywające się koło zębate na wale napędowym),
– awarie koła dwumasowego.

Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI Common-Rail w 2007 roku.

Okres występowania problemów: 2003 – 2007.

2.5 TDI – Volkswagen

– uszkodzenia pompy wtryskowej,
– wałków rozrządu,
– czujniki.

Okres występowania problemów: 1997 – 2004.

2.0 d – BMW (M47D20/M47TUD20)

– pękanie wału korbowego,
– uszkodzenia turbiny,
– uszkodzenia koła dwumasowego,
– wtryskiwaczy.

Następca N47 też miał problemy z kołami zębatymi osadzonymi na stałe na wale korbowym.

Okres występowania problemów: 1998 – 2005.

2.0 D – Subaru

– problemy ze sprzęgłem,
– awarie koła dwumasowego,
– awarie zaworu EGR,
– luz osiowy wału korbowego

Okres występowania problemów: od 2008

2.5 Turbo (EJ255/EJ257) – Subaru

– nieszczelne uszczelki pod głowicami,
– i wszystikie problemy związane z tą nieszczelnością…

Okres produkcji silnika: od 2005 roku.

2.0 / 2.2 D-4D – Toyota

– przepalanie się uszczelki pod głowicą, deformacja głowicy,
– problemy pojawiają się też z układem wtryskowym, turbiną i kołem dwumasowym.

Okres występowania problemów: 2005 – 2009.

2.0 TDCi (ZSD420) – Ford

– problemy z pompą wysokiego ciśnienia,
– zapychanie wtryskiwaczy. Do naprawy należy podejść kompleksowo,
– nietrwałe koło dwumasowe.

Okres produkcji silnika: 2000 – 2009.

2.0 CiTD (MZR-CD – seria RF) – Mazda

– silnik wrażliwy na jakość oleju, grozi zatarcie,
– awarie regulatora obrotów biegu jałowego,
– pęknięcia intercoolera,
– uszkodzenia zaworu EGR.

Okres produkcji: od 2002 roku.

2.5 / 3.1 TD (425/R425 i 531/R531) – VM Motori

– awarie układu rozrządu
– nieszczelna pompa wody

Okres produkcji: od 1987 roku.

2.8 TD (RD28) i 3.0 DI – Nissan

– wrażliwy na przegrzanie
– pękające głowice
– niewłaściwe smarowanie cylindrów
– kłopoty z uszczelkami

Nissan twierdzi, że poprawił konstrukcję tego silnika i problem już nie występuje, zatem szczególnie należy uważać na silniki z początków produkcji!

3.0 DMAX V6 (6DE1) – Isuzu/GM

W zależności od marki miał on różne oznaczenia:

3.0 CDTI (Y30DT) – Opel
3.0 TiD (D308L) – Saab
3.0 dCi (P9X701) – Renault

– zacierający się silnik

Okres występowania problemów: 2000 – 2006.

2.1 CDI (OM651) – Mercedes

– zawodne wtryskiwacze Delphi (jeżeli takie są w danym egzemplarzu),
– droga wymiana napędu rozrządu.

Okres występowania problemów: od 2008 r

V10 TDI – Volkswagen

bardzo wysokie koszty bieżącej obsługi
– często trzeba wyjąć silnik do naprawy.

Okres występowania problemów: 2002-2009 r

EcoBoosty 1,2 – 1.6- 2.0 / Ford

Zarówno wersje 1.0, jak i 1.6 mają kłopoty z wydajnością układu chłodzenia. Co kończy się pęknięciem głowicy cylindrów lub pęknięciem kadłuba. Silniki mają też problemy z napędem pompy paliwa. EcoBoost 2.0 – tu z kolei zdarzają się pęknięcia tłoków!

Silniki o dużej awaryjności
Przewiń na górę