Dobre silniki benzynowe, zwykle nadają się też do gazu.
Materiał będzie uzupełniany, zatem zaczynamy, udane i nieudane silniki benzynowe część pierwsza:
Volkswagen – 1.6 MPI / FSI
1.6 MPI trwała jednostka nadająca się do gazu z wtryskiem pośrednim, 1.6 FSI nie nadaje się do gazu, wtrysk bezpośredni. Silnik FSI generuje dodatkowe problemy serwisowe.
Audi, Seat, Škoda, Volkswagen TSI/TFSI – 1,4 l, 1,6 l, 1,8 2,0 l
Silnik 1.8 T (1.8 turbo) jest bardzo dobry, o ile nie zajeżdżony,
pozostałe silniki o oznaczeniach TFSI lub TSI to silniki z problemami, największą z nich jest nadmierna konsumpcja oleju.
Co z 2.0 TFSI?
Trzecia generacja od 2012 r. jest chwalona za trwałość i dużą wytrzymałość. Niestety, problem jest taki, że drugą generację tego silnika oferowano aż do 2015 roku – dlatego też opinie są bardzo różne, trzeba wiedzieć który silnik mamy w samochodzie. TSI/TFSI nie nadaj się do gazu.
Alfa Romeo i Fiat – 1.4 turbo / T-Jet oraz Multiair
Silnik do 95 KM bez turbiny, to bardzo przyzwoita jednostka, pozostałe zmagają się z różnymi niedomaganiami.
T-Jet oraz Multiair – pierwszy jest trwalszy i mniej problemowy, ten drugi charakteryzuje się wysokimi kosztami serwisu i problematyczną trwałością.
Astra / Opel Insignia 1.6
1.6 – z turbodoładowaniem jest prostą i trwałą konstrukcją, a z wtryskiem pośrednim świetnie nadaje się do instalacji gazowych.
1.6 SIDI posiada wtrysk bezpośredni i obniżoną o 10 KM moc lub podwyższoną do 200 KM, nie jest to silnik zły, ale droższy w naprawach, mniej pewny i gorzej znosi instalacje gazową.
Francuskie auta 2.0 HPi i 2.0 IDE 140 KM 2001–2003 / a poczciwy 2.0 16V
Tych pierwszych silników powinniście unikać jak ognia 😉
Ten drugi 135 KM jest udaną konstrukcją.
1.6 THP (PSA i BMW) do 2009 roku
Silnik zadebiutował jesienią 2006 r. pod maską Mini Coopera S (BMW), a od przełomu lat 2006/07 obecny był już w większości modeli produkowanych przez PSA i zdobył prestiżowy tytuł „Silnik Roku”. Niestety silnik ten nie jest pozbawiony wad, główną jest rozciągający się pasek rozrządu, przez napinacz, co zwiastuje serię drogich napraw. Pojawiają się też problemy z oprogramowaniem sterującym pracą silnika.
Citroën / Peugeot 1.6 16V a 1.6 VTi
Silniki 1.6 16V to sympatyczne benzyniaki produkowane do 2008 roku, trwałe i nadające się do gazu. Niestety inaczej jest z młodszym VTi, silnik i jego osprzęt jest problemowy, a sama jednostka, której nie polecam nie nadaje się do zagazowania auta.
Ford Mondeo 1.8 125/130 KM
– 1.8 125 KM – polecamy
– 1.8 130 KM – generuje więcej problemów, nie nadaje się do gazu.
Więcej o potencjalnie dobrych silnikach, a z pewnością o silnikach dobrych do LPG w linku.