Zakres kontroli technicznej

Weryfikowany samochód sprawdzamy bardzo dokładnie.

Zakres kontroli auta obejmuje między innymi:

Dokumenty sprzedawanego samochodu

– Sprawdzenie wszystkich dokumentów przedstawionych przez sprzedającego i zgodność wpisów z cechami pojazdu, m.in. kontrolujemy książkę serwisową o ile sprzedający ją posiada. Książka serwisowa jest bardzo ważna, szczególnie przy autach importowanych!

Ocenę zewnętrzną pojazdu

– Dokonamy pomiaru grubości lakieru profesjonalnym miernikiem lakieru na każdym elemencie karoserii oraz pomiaru szczelin blach nadwozia, co wraz z naszym doświadczeniem pozwoli określić historię powypadkową sprawdzanego egzemplarza.

– W ramach kontroli pojazdu sprawdzamy stan szyb i dokonujemy odczytu ich oznakowania.

– Oceniamy stan felg, opon, szczęk i tarcz hamulcowych. Sprawdzimy działanie oświetlenia pojazdu, oryginalność oraz stan lamp i reflektorów.

– Kontrolujemy stan elementów konstrukcyjnych – progi, słupki, bagażnik, nadkola, etc

Ocenę wnętrza samochodu

– Oceniamy wizualnie wnętrze: stan zużycia wnętrza, co m.in składa się na wiarygodność przebiegu,
skontrolujemy elementy wyposażenia (poprawność ich działania) m.in.
– Sprawdzamy wszystkie najważniejsze urządzenia jak klimatyzacja, nawigacja, radio, szyby, systemy elektryczne etc

Ocenę stanu technicznego, podwozia i jazdę próbną

– Kontrola komory silnika obejmuje stan płynów eksploatacyjnych i elementów konstrukcyjnych. Dla fachowca to duże pole do popisu świadczące o kondycji jednostki napędowej.

– Ocenimy pracę silnika, turbiny, sprzęgła, stan elementów wtryskowych, wycieki i zapocenia…

– Jazda próbna – wykonamy jazdę testową według określonej procedury i sprawdzimy wszystkie właściwości jezdne pojazdu, np. stan zawieszenia, hamulców, układu kierowniczego itp.

Skontrolujemy podwozie, kontrola obejmuje możliwe do weryfikacji elementy zawieszenia, elementy gumowe, uszczelki, układ wydechowy, osłony, przewody hamulcowe, luzy, wycieki, elementy płyty podłogowej, pasa przedniego, pasa tylnego oraz progów. A jeżeli zamówicie Państwo dodatkowe badanie, przeprowadzimy je w niezależnej stacji diagnostycznej (Stacji Kontroli Pojazdów)

Przeprowadzimy też diagnostykę testerem komputerowym, sprawdzenie obejmuje:

– Odczyt kodów generycznych i charakterystycznych producenta
– Obserwacja parametrów w czasie rzeczywistym
– Testy elementów wykonawczych, czyli wszystkich błędów!

Odczyt statusu lampki MIL (CHECK ENGIN E) i wskaźników takich jak:
– Wypadanie zapłonów (misfire monitor)
– System paliwowy ( Fuel System Monitor)
– Komponenty kompleksowe (CCM)
– System EGR (recyrkulacja gazów spalinowych)
– Sondy Lambda (Oxygen sensors monitor)
– Katalizator (Catalyst monitor)
– System oparów paliwa (EVAP)
– Grzałka sondy Lambda (Oxygen Sensor Hiter)
– System A/C (Klimatyzacja)
– Podgląd ramek zamrożonych (Freezy Frame DATA)
– Czujnik położenia wału i inne…

Przewiń do góry