Jak sprawdzamy karoserię samochodu

Karoseria i lakier auta

Blachę nadwozia należy sprawdzić pod kilkoma względami. Czy nie rdzewieje oraz czy nie jest powyginana od zderzenia. Co do lakieru to jeśli na dziesięcioletnim pojeździe lakier wygląda jak na tym co stoi w salonie to świadczy albo o tym, że ktoś wyjątkowo o niego dbał lub o naprawach…


Sprawdzamy szyby. Jeśli są pęknięte lub nie oryginalne, to po pierwsze świadczy to o powypadkowej przeszłości pojazdu, a po drugie trzeba będzie ją wymienić, gdyż za jazdę z pękniętą szybą można stracić dowód rejestracyjny.

Z kolei nienaturalnie duża szpara między maską a błotnikami wskazuje na to, iż samochód był kiedyś rozbity lub był naprawiany. To samo dotyczy również klapy tylnej oraz drzwi. Zaglądamy także do bagażnika i oceniamy blachy w miejscu łączenia tuż przy zderzaku, szukamy oznak napraw np. zaprawki lakiernicze mogą być dowodem na to, iż samochód miał rozbity tył.

Miernik lakieru

Ocena wizualna jest niewiele warta bez wsparcia elektroniki – sprawdzając pojazd posługujemy się miernikiem lakieru „osłuchując dokładnie” cały samochód. Doświadczenie w posługiwaniu się tym nieocenionym urządzeniem jest niezbędne, kontrolujemy wiele elementów pojazdu – jak maska, słupki, drzwi czy progi.

Jak sprawdzamy karoserię samochodu

Przewiń do góry