Blog

Mercedesy klasyczne – Classic Mercedes

Klasyczne mercedesy – Classic Mercedes – Refurbished cars – factory condition, for sale… 1. Mercedes klasyczny odrestaurowany Adenauer 300 D Cabrio rocznik 1956 Mercedes classic restored Adenauer 300 D Cabrio year 1956 /  سيارات مجددة – حالة المصنع PL: Klasyczny Mercedes 300 D na sprzedaż UK: Classic Mercedes 300 D for sale Arabski: كلاسيك مرسيدس […]

Jak dbać o samochód?

Jak dbać o używany samochód by długo służył? Miał to być wpis o „odmłodzeniu” używanego auta. Ponieważ samochody drożeją warto stosować poniższe rady tak dla samochodów „wiekowych”, jak i nowych, lub stosunkowo nowych – kilkulatków, oczywiście w ich przypadku lista obowiązków jest znacznie krótsza, bo często były serwisowane zgodnie z wymogami producenta. Kupiłeś używany samochód […]

Silniki Volkswagena FSI – TSI – TFSI

FSI – TSI – TFSI który jest bezpieczny i warto go wybrać? Volkswagen zaprezentował w 2002 roku motor FSI (Fuel Straight Injection – bezpośredni wtrysk paliwa). Bezpośredni wtrysk paliwa pozwalał na osiąganie większej mocy przy niższym zużycia paliwa w porównaniu do stosowanego ówcześnie systemu wtrysku wielopunktowego. Bezpośredni wtrysk benzyny polega na tworzeniu mieszanki w komorze […]

Silniki dobre do LPG

LPG „lubi” silniki z wtryskiem pośrednim i starsze auta! Nie ma się co oszukiwać … Poszukując silnika idealnego do współpracy z instalacją gazową powinniśmy kierować się prostotą budowy. Niestety nowsze konstrukcje wymagają droższych i nie zawsze opłacalnych instalacji LPG. LPG nie niszczy silnika nadmiernie, ale trzeba bezwzględnie przestrzegać interwałów wymian olejowych co 10 000 km […]

Udane i nieudane silniki benzynowe

Dobre silniki benzynowe, zwykle nadają się też do gazu. Materiał będzie uzupełniany, zatem zaczynamy, udane i nieudane silniki benzynowe część pierwsza: Volkswagen – 1.6 MPI / FSI 1.6 MPI trwała jednostka nadająca się do gazu z wtryskiem pośrednim, 1.6 FSI nie nadaje się do gazu, wtrysk bezpośredni. Silnik FSI generuje dodatkowe problemy serwisowe. Audi, Seat, […]

Silniki o dużej awaryjności

Zanim wybierzesz samochód sprawdź czy silnik wart jest ryzyka Silniki podwyższonego ryzyka – co to znaczy? Błędy konstrukcyjne zdarzają się nawet największym producentom… Poniżej lista silników z którymi należy uważać dokonując wyboru samochodu używanego. Awaryjne silniki benzynowe 0.6 / 0.7 Turbo – Smart – niska trwałość – wraz z przebiegiem rośnie zapotrzebowanie na olej – […]

Najmniej awaryjne auta 3 letnie

Bez(awaryjność) samochodów trzy letnich na rynku angielskim Magazyn “What Car” zapytał swoich czytelników o awarie, jakie ostatnio przytrafiły się w ich autach w ciągu ostatniego roku. W zestawieniu uwzględniono ankiety 14 200 właścicieli, którzy kupili nowe auto w ciągu ostatnich trzech lat. Awariom przypisano różną wagę. Awarie pogrupowano aż na 14 kategorii: akumulator, karoseria, hamulce, […]

Przewiń na górę