Jak sprawdzamy silnik i zawieszenie

Sprawdzenie silnika jest najważniejze

Silnik i skrzynia biegów oględziny

Już na pierwszy rzut oka widać czy z silnika lub skrzyni cieknie olej czy nie. Jeśli cieknie będzie trzeba go uszczelnić, a to jak wiadomo wiąże się z kosztami. Z drugiej strony jeśli silnik jest czysty, widać że był myty to należy sobie zadać pytanie dlaczego. Otwarcie należy powiedzieć, że najlepszy silnik to taki, który jest naturalnie zakurzony. Dosyć wyraźnym znakiem wyeksploatowanego silnika jest to, iż dymi na niebiesko lub biało. Zwykle oznacza to, że silnik spala duże ilości oleju. Kontrolujemy pracę silnika i osprzęt.

Sprawdzamy wszelkiego rodzaju płyny. Jeśli właściciel jeździł na przykład z nieodpowiednim poziomem oleju lub płynu chłodzącego to taki silnik może za jakiś czas nadawać się do generalnego remontu. Tego typu usterki dyskwalifikują oglądany samochód. Zakup na pewno w niedalekiej przyszłości będzie się wiązał z licznymi wizytami w warsztacie. Jeżeli silnik w oglądanym egzemplarzu jest rozgrzany sprawdzamy jak zachowuje się on „na zimno”. Może się zdarzyć, że sprzedawca celowo rozgrzewa silnik przed demonstracją samochodu, aby ukryć uszkodzenie części pozwalającej silnikowi pracować gdy nie jest rozgrzany (np. tzw „ssanie”). Samochody z silnikiem Diesel’a najczęściej używają przy rozruchu na zimno świec żarowych. Sprawdzamy ich działanie.

Zawieszenie, układ kierowniczy, gaz

Instalacja gazowa

Jeśli w egzemplarzu który chcesz kupić jest instalacja gazowa to również kontrolujemy jej działanie.

Zawieszenie

Element mający bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo. Kontrolujemy stan amortyzatorów. sprężyn i na tyle na ile to możliwe końcówek drążków.

Luzy na kierownicy.

Maksymalnie może on wynosić około 10 stopni. W praktyce oznacza to iż koło kierownicy może przesunąć się o mniej więcej 3 palce bez widocznego skręcenia kół. Większy luz może oznaczać spore wydatki na wymianę niektórych elementów układu kierowniczego.

TESTER KOMPUTEROWY POMOCNIKIEM OGLĘDZIN AUT

Współczesne samochody naszpikowane są elektroniką – bez odpowiedniego urządzenia trudno jednoznacznie wykazać błędy silnika, skrzyni lub oprzyrządowania. W swojej pracy posługujemy się testerami komputerowymi przy realizacji oględzin samochodów!

 

Przewiń na górę